Шановні відвідувачі! Вітаю Вас на моєму блозі! Бажаю приємного перегляду!

Поради учням

 

Корисні поради


11 дитячих книжок, які допоможуть пережити важкі часи

Коли діти отримують стрес і не знають, як з ним справитися, згадайте про книжки. Разом з батьками рядки оживають, переносять нас у далекі світи і роблять ближчими до дітей. З кожною прочитаною сторінкою страх робитиме крок назад, а потім ще один, а потім ще.

1. Олеся Мамич “Як правильно ревіти?

Часом дітям дуже допомагають інструкції. Особливо, якщо вони веселі, дуркуваті і віршовані.

Весела розважальна книга потішить дітей і дорослих своїми порадами, як правильно ревіти. А ще розповість, як позбутися страхіть, що робити, якщо вдома завелася мишка та розкаже, де взяти козинаки. Вірші наповнені жартівливими героями – це лупата лопата, хижі лижі, мудрі кроти й багато інших.

2. Грася Олійко “Історія, яку розповіла Жука

Жука розповідає, як вони із Сіріусом живуть на заправці і їх підгодовує якась жінка. А потім ця жінка зникає, а з заправки їх вивозять якнайдалі. Невідомо, що б з ними було, як би вони не знайшли, чи то пак їх не знайшли, добрі люди.

Зворушлива дитяча історія торкається соціально-важливої теми ставлення до тварин, зокрема, безхатніх. Але ця ілюстрована книжка більша, ніж просто про тварин. Вона вчить емпатії, відповідальності і тієї впевненості, що нікого не покинуть, і про кожного важливо піклуватися.

3. Марія Артеменко “Стріла степу

Дівчинка Фаті мешкає у сарматському племені. Вона надзвичайно енергійна, непосидюча і цілеспрямована настільки, що змогла приручити степового скакуна. Вона не побоялася стихії, і наважилася на надзвичайно відважний вчинок. А коли прийшов час обирати між свободою і дівчинкою, кінь обрав подругу.

Книжка про цілеспрямованість і героїзм буде цікава і дівчаткам, і хлопчикам. Вона вчить досягати свого, не опускати руки та охороняти те, що для тебе найцінніше.

4. Ольга Купріян “Кісточка оливи

Головний герой хлопчик Нестор змушений переїхати у грецьке місто. Вони їдуть всією родиною, крім бабусі, яка лишається удома і продовжує вирощувати оливковий гай. Нестору можна взяти з собою мінімум речей. Як приймуть їх родину у новому місті? Чи зможуть вони там адаптуватися?

Ця книжка торкається важливих тем переїзду і вчить, як не втратити своє минуле, своє коріння.

5. Анна Третяк “Про трьох відважних лицарів

Три подружки повсякчас уявляють себе лицарями. Вся книжка стилізована під пригодницьку казку, а текст живо і неочікувано грає на контрасті з ілюстраціями. З зображень читачі дізнаються, що ж там відбувалося насправді.

Ця пригода трьох фантазерок може значною мірою зблизити батьків і дітей. Вона показує, яку важливу роль у житті відіграє уява і як вона перетворює буденність на яскраві пригоди.

6. Катерина Єгорушкина “Історії хоробриків з Горішкових Плавнів

Звірята, які живуть в Горішкових Плавнях, справжні хоробрики. Вони змогли подолати власні страхи, і стали неймовірними хоробриками. Дітки-читачі впізнають в цих оповіданнях себе, адже книжка торкається різних дитячих, і не тільки дитячих, страхів – як опанувати себе, коли тобі страшно, коли йдеш до школи або до лікаря, коли стоїш на сцені або опинився у темряві.

Книга допоможе дитині справитися із хвилюваннями під час різних життєвих ситуацій. Діти легко асоціюють себе із звірятками-хоробриками, тому їх можна підготувати і навчити володіти собою.

7. Котигорошка. Заплутані казки

У цій збірці казок від різних авторів старі й усім відомі казки неочікувано перетворюються на нові непередбачувані пригоди. Знайомі герої потрапляють у надзвичайні нові ситуації, наприклад, Кожум’яка їздить на байку, Котигорошка – дівчинка, а Лисичка Колобка не з’їла, а прихистила.

Дітям завжди цікаво дізнатися, «а що, якби…». З такими казками діти тренуються до ситуацій, коли не все йде по плану і набувають гнучкості.

8. Світлана Ройз “Таємниця життя та смерті

В цій книжці донька розмовляє з мамою, і мама чесно, відкрито і з любов’ю відповідає на складні питання. Адже рано чи пізно, діти зіштовхуються з темою смерті. Особливо тих, кого вони найбільше люблять.

Надзвичайно корисна книжка для дітей та батьків. Вона розкриває, як говорити та які практики застосовувати, щоб зменшити і нівелювати страхи та тривожність дитини. Важливим є те, що ця книжка – не про смерть, а про Життя.

9. Слава Світова “Великий космічний апчих

Дівчинка Вероніка чхає так, що аж дорослі й огрядні дядькі з переляку підскакують. Вона завжди і всюди лякає усіх своїм чихом – на вулиці, в школі, в зоопарку. Тому слон закидає її у відкритий космос. Тепер, аби повернутися додому, Вероніка має видати неймовірний чих.

У дітей багато потаємних острахів – вони часто соромляться, коли говорять заголосно, роблять помилки або гучно чихають. Коли читатимете цю жартівливу книжку, відігравайте всі маленькі і великі чихи, говоріть то голосно, то тихо. На вас чекає захопливе та веселе читання.

10. Міа Марченко “Майка Паливода обирає професію

Майка Паливода, дев’ятирічна школярка, отримала завдання – написати свою майбутню професію. Але ж у Майки сила силенна зацікавленостей, і вона не може обрати, ба навіть уявити, ким хоче бути. Разом з друзями Майка шукає викрадача котлет, влаштовує розгромні вечірки і багато фантазує.

Діти не мають відчуття часу, тому вони мало думають про майбутнє. Ця книжка допоможе дитині не скільки визначитися із професією, скільки взагалі задуматися над тим, що майбутнє потрібно планувати. Та головніше за все – бути людиною.

11. Сашко Дерманський “Прикольні вірші

Назва каже сама за себе, тож на вас чекають прикольні віршики, пояснення, чому крокодили зелені та багато корисних порад для маленьких і великих мандрівок.

Книжечка, яка точно відволіче вас і ваших дітей. Сашко Дерманський вміло підіймає настрій у притаманному йому іронічно-серйозному стилі. Для читання дорослими дітям дошкільного віку, а також для дітей молодшого шкільного віку.


Пам’ятка «Як займатися особистісним саморозвитком»

  1. Проявляй у всьому неухильну наполегливість
  2. Спробуй уявити які особистісні якості тобі будуть потрібні у самостійному житті. Подумай які якості ти можеш сформувати зараз, під час навчання.
  3. Проаналізуй індивідуальні особливості виконання навчальних завдань. Дай собі відповідь на такі запитання:

- для чого ти навчаєшся, які мотиви навчання?

- чи вмієш ти ставити навчальні завдання і самостійно їх вирішувати?

- як ти звично контролюєш себе?

- чи довго можеш лишатися працездатним?

- коли протягом дня працюєш продуктивніше?

- чи вмієш ти зосереджуватися на навчальних завданнях?

- яким чином ти запам’ятовуєш матеріал?

- які недоліки твоєї навчальної діяльності тобі можуть заважати?

4. Формуй і тренуй в собі якості культури розумової праці.
5. Коли берешся за будь-яку справу подумай який результат повинен отримати.
6. Старайся наперед оцінювати свої можливості.
7. Навчися своїм примхам відповідати чітко і коротко «ні».
8. Вчися не тільки виробляти свою думку, а й виказувати її.
9. Старайся самостійно виконувати завдання, що стосуються твого власного життя.
10. Не бійся помилок, просто їх треба своєчасно виправляти.
11. Чесно визнавай неправоту, пам’ятай що впертість – самозахист слабкої людини.

Як розвинути пам’ять?

Невпинно стікає час, немов у піщаному годиннику. Шаленим галопом мчить технічна революція. Сучасна людина працює набагато менше, аніж у минулому столітті, тому що левову частку її роботи виконують машини… Інколи складається враження, що й думаємо набагато менше, особливо підростаюче покоління. Дедалі частіше можна стати свідком чи співучасником таких подій, що цілковито переконують: а деградація все-таки опановує наші душі. Зрозуміло, що насамперед говоритимемо про дітей шкільного віку, адже найбільшою проблемою для батьків є неуспішність їхньої дитини. А чи знаєте ви, що найпершою причиною неуспішності є неуважність. Дитині складно запам’ятовувати сказане вчителем на уроці, вона забуває записати домашнє завдання, не пам’ятає прочитаний твір, не може його переказати… Ці нюанси можна перераховувати і далі, але потрібно задуматися над тим, чи ми приділяємо належну увагу дітям, чи вчимо вчитися, чи допомагаємо розвивати їхні навички і здібності, увагу і пам'ять, мислення. Тож пропонуємо поради, які допоможуть не лише дітям, але й дорослим покращити свою пам'ять і розвинути здібності, що сприятимуть вам на шляху до успіху.

Думайте

За словами німецького письменника Г.Ліхтенберга, люди мало запам'ятовують з прочитаного тому, що надто мало думають самі. Тому неодмінно потрібно прагнути в усьому знайти смисл. Вчіться не тільки відповідати на запитання, а й ставити їх Спробуйте посперечатися з автором, висуваючи при цьому свої аргументи. Якщо відповіді на ваші запитання є в книзі, — ви проконтролюєте себе, якщо ні, — спробуйте відповісти самі, перевіривши одночасно переконливість авторської позиції.

Цікавтесь

Англійський філософ Б.Стюард повчав: «Не читай нічого, що не бажаєш запам'ятати, і не запам'ятовуй нічого, що не збираєшся застосовувати». Тому, щоб добре запам'ятати, потрібно мати зацікавленість. Потрібна установка на запам'ятовування, інтерес, які поліпшать роботу довгострокової пам'яті та загальну працездатність.

Будьте готові

Усім відомо, що не хочеться змінювати плани, коли ви вже на щось налаштувалися. Певного настрою на роботу потребує і книга. Навіть не тільки настрою, а й готовності до справи, яка багато в чому залежить від вашої ерудиції. Бо нове краще допомагають запам’ятати певні асоціативні враження, пов’язані з набутою інформацією. Поміркуйте над тим, що ви знаєте про запропоновану тему, оцініть, наскільки нові дані поповнять ваші знання.

Не топчіть сліди

Давно встановлено, що найкращий спосіб забути щойно вивчене — спробувати зразу запам'ятати щось потрібне. Знаючи це, не вчіть фізику після математики, а історію після літератури.

Озирніться довкола

Це ефективний спосіб боротьби із забуванням. Уявіть обставини, за яких відбувалося явище, і ви зможете все згадати, тому що одночасні враження мають властивість викликати одне одного. Наприклад, вузлик на пам'ять, пов'язаний із певною ситуацією, згодом допомагає пригадати і той момент, що спричинив його появу.

Учіть від А до Я

Смисл цієї закономірності в тому, що вся інформація має сприйматися як щось ціле, а не як окремі уламки чогось невідомого. Звісно, це не означає, що ви маєте терміново оволодіти відразу всім матеріалом. Цього зробити просто не вдасться. Краще над ним попрацювати упродовж кількох днів, ніж у гонитві за швидким результатом забути вже до наступного ранку.

Дійдіть до суті

Перш ніж запам'ятати основні думки, відомості, потрібно зрозуміти їхню суть, пов'язати головні думки із засвоєним раніше матеріалом. Міцно запам'ятовується те, що зрозуміле і поєднане з теперішніми знаннями. Пам'ять міцна, якщо вона ґрунтується на зв'язках, асоціаціях, розумінні, а не на механічному заучуванні.За останніми показниками досліджень, осмислене запам’ятовування у 28 разів ефективніше, аніж механічне.

Виберіть головне

Запам'ятати абсолютно все — неможливо. Наша пам'ять довго зберігає лише невелику частину (14—15%) отриманої інформації. Тому необхідно відібрати для запам'ятовування найголовніше, найпотрібніше. Хто прагне запам'ятати все, той не пам'ятає майже нічого.

Нічого не запам'ятовуйте «в лоб»

Чому? А тому, що єдине, що ми знаємо про пам'ять як процес (як стверджує Франц Лезер у своїй книжці «Тренування пам'яті»), — це те, що нічого не можна запам'ятати «в лоб». Пам'ять відмовляється працювати, коли над нею чинять насильство. Не запам'ятовуйте навмисне. Запам'ятовувати навмисне не годиться, але кожне сприйняття має бути якомога повнішим.

Не все одразу

Не робіть спроб негайно досягти повного засвоєння й удосконалення знань. Ми найчастіше намагаємося засвоїти все сповна, та, на жаль, це вдається зрідка. Щоб оволодіти знаннями, ми йдемо по спіралі. І за такого руху кількість перетворюється на нову якість. Краще, коли, ознайомившись цілком з усім матеріалом, ми повертаємося до нього втретє чи вдесяте, постійно наближаючись до розуміння істини.

Засвоєння попереднього не є умовою для переходу до наступного

Кожен із нас погодиться з думкою: «Я краще зрозумів пройдений матеріал тільки тоді, коли дізнався про наступне...» Це означає, що треба мати на увазі загальний зміст матеріалу, що вивчається. Особливо, коли ми самі собі педагоги.

ЯК ГОТУВАТИ ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ

- Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.

- Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.

- Навчися користуватися словниками й довідниками. З'ясуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.

- Якщо в тебе є комп'ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.

- Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.

- Між уроками роби перерви.

- Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.

- Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацюй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів. (Ключові слова - найважливіші в кожному абзаці).

- Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, рівномірно розподіляючи навантаження.

- Готуючись до усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам'ятати матеріал.

- Складай план усної відповіді.

- Перевіряй себе.


10 кроків уникнення шкільного насильства (поради батькам та дітям)


  • Ставлення людей до вас ніби віддзеркалює ваше ставлення до них;
  • Хто любить людей, того й люди люблять;
  • Виявляйте ініціативу в приязному ставленні до інших;
  • Цікавтеся людьми, що оточують вас, їхніми турботами і радощами;
  • Ніколи не користуватиметься популярністю той, хто не цікавиться справами інших людей;
  • Учіться ставити себе на місце іншої людини;
  • Вживайте якомога більше слів, які підкреслюють шанобливе ставлення до людей: "даруйте", "перепрошую", "дякую", "будь ласка" та інші. Ввічливість обеззброює;
  • Використовуйте кожну нагоду для спілкуванн я.

Для успішного встановлення контактів із людьми треба:

  • Якомога швидше знайти спільні інтереси;
  • По-дружньому ставитися до співрозмовника (усміхатися, уважно слухати);
  • Не виявляти до співрозмовника зверхності;
  • Щиро цікавитися співрозмовником, тим, що він говорить;
  • Враховувати поведінку та термінологію людини, з якою говорите;
  • Нападами та лайкою людей не переконаєте;
  • Для того, щоб переконати когось, ттеба"знайти необхідні аргументи, правильно їх упорядкувати і сформулювати;
  • Намагайтеся діяти незалежно від свого настрою.
  • Посміхайтесь!

    Пропонуємо розгадати загадку: «Вона немає ціни. Вона збагачує тих, хто її одержує, не збіднюючи тих, хто її дарує. Вона продовжується одну мить, пам’ять же про неї часто зберігається надовго. Немає таких багатих, які могли б прожити без неї, і немає таких бідних, які б не стали багатші її милістю. Вона створює щастя в домі, атмосферу доброзичливості у справах і служить паролем для друзів. Разом з цим її не можна купити, випросити, позичити чи вкрасти, бо вона являє собою таку цінність, яка не принесе ніякої користі, якщо тільки не буде йти від чистого серця». Так що ж це? Звичайно ж, посмішка!

    Тож поговоримо про посмішку. Вчинки красномовніші за слова, а посмішка означає: «Ви мені подобаєтесь. Ви робите мене щасливим. Я радий вас бачити». Я кажу про справжню щиру посмішку — посмішку, сповнену сердечної доброти, що йде з глибини душі, посмішку, яка високо цінується в людських стосунках. Що можна порадити, якщо ви не відчуваєте бажання посміхатись? Спробуйте змусити себе: якщо ви наодинці, наспівуйте якусь веселу пісеньку, згадуйте приємні хвилини вашого життя, коли ви чудово повеселилися у товариша на іменинах, коли ви добре відповідали біля дошки і одержали заслужену гарну оцінку, коли вам посміхнулася дівчина, яка вам симпатична, і погодилася піти з вами в кіно. Поводьтеся так, як ніби ви вже щасливі, і це приведе вас до щастя!

    Щоразу, коли виходите з дому, наберіть бадьорого вигляду, високо підніміть голову, ніби вона увінчана короною, дихайте на повні груди, «пийте» сонячне світло, вітайте посмішкою ваших друзів. Намагайтеся зосередитися на думці про те, що вам хотілося б здійснити, намалюйте в своїй уяві образ симпатичної і достойної людини, якою вам хотілося б стати. Підтримуваний вашою думкою, він буде щохвилини перетворювати вас саме в таку особистість! Посміхайтеся! І люди, зігріті вашою посмішкою, будуть тягнутися до вас! Посміхайтеся! І ваша посмішка створить щастя у вашому домі, атмосферу доброзичливості в спілкуванні. Тільки ця посмішка має йти від чистого серця, тоді ви станете багатші з її милості.

    Адже, якщо ви здатні завжди посміхатися життю, життя завжди посміхнеться вам!

    "Секрети успішного навчання"

    Вчися, навчаючи:

    Саме цей секрет нам хотілося б тобі розкрити першим, тому що надалі він може допомогти тобі освоїти інші.

    Отже, повторимо: щоб щось добре засвоїти самому, можна (і потрібно!) Навчити цьому іншого!

    Якщо ти вирішив скористатися нашими пам'ятками і освоїти секрети успішного навчання, вибери людини (свого друга, подругу чи просто однокласника, брата чи сестру), якому ти будеш допомагати у навчанні. Звичайно, ця людина повинна погодитися прийняти твою допомогу (ти повинен переконатися в тому, що йому дійсно це потрібно)!

    Передавати секрети успіху в навчанні можна і дорослому: мамі, татові, бабусі, дідусеві ...

    Тільки не перевантажував інформацією свого слухача, пропонуй її "маленькими порціями"!

    Секрети успіху на уроці

    Успіх на уроці забезпечує не тільки якісна самостійна підготовка до нього, але й ефективна робота під час уроку. Аналіз відповідей твоїх однокласників допоможе не тільки краще засвоїти матеріал, але й удосконалити твої власні відповіді за формою та змістом.

    Запам’ятай, важливе:

    Підготувати все необхідне для уроку до дзвінка.

    Не відволікатися, зосередитися на завданні.

    Не вигукувати з місця, піднімати руку.

    Не жувати на уроці.

    Не базікати з сусідом по парті.

    Не списувати.

    Готувати свою відповідь.

    Дотримуватися правил етикету.

    Сидіти рівно.

    Вимикати мобільні телефони.

    "Переробляти" інформацію.

    Готуючись до відповіді на уроці:

    1. Згадай зміст матеріалу.

    2. Подумай або запиши план відповіді.

    3. Виділи найголовніше в темі, при відповіді сконцентруйте на цьому увагу.

    4. Кожне положення обов'язково доводь, приводь приклади, але коротко і ясно.

    5. Обов'язково роби узагальнення і висновки зі сказаного.

    6. При необхідності користуйся таблицями, схемами, посібниками, моделями.

    7. Якщо твоя відповідь потребує доведення експериментом, підготуй заздалегідь все необхідне.

    Секрети планування:

    Слово "планування", швидше за все, не асоціюється у тебе з яких-небудь цікавим і захоплюючим заняттям. Але саме планування може стати твоїм вірним другом і помічником у навчанні, своєрідним "ангелом-охоронцем" від стресів і неприємних несподіванок. Існує думка, що ми втомлюємося від незроблених справ і особливо від того безладу в голові, який виникає, коли невирішені проблеми накопичуються і нашаровуються одна на іншу. Крім того, планування допомагає людині затрачати менше часу на одноманітну і нудну роботу.

    Уміння планувати забезпечить не тільки успіх в навчанні, а й майбутні високі професійні досягнення. З чого починається планування? У першу чергу, необхідно вміти виділяти головне, тобто тобі належить навчитися вибудовувати проблеми і справи за ступенем важливості. Потім визнач цілі і склади план дій, необхідних для її досягнення. Важливо також навчитися відстежувати виконання плану і оцінити отриманий результат!

    Безпека мого життя
    (пам’ятка для учнів 1-4 класів)

    1. Не зачіпати на вулиці підозрілих предметів.

    2. Не можна гратися сірниками, газом, вогнем.

    3. Дотримуйся Правил дорожнього руху.

    4. У водоймах без дорослих не купатися.

    5. Не вживати грибів, ягід, яких не знаєш.

    6. Не приймати жодних ліків без вказівки дорослих.

    7. Відчувши затруднення дихання від можливого отруєння газом чи хімічними речовинами, вийди на свіже повітря чи хоч відкрий вікно.

    8. Не спілкуватися на вулиці з незнайомцями.

    9. Не давати інформації незнайомим людям про себе, батьків, адресу або телефон.

    10. Не відкривати двері свого житла незнайомцям.

    11. Тварини на вулиці можуть бути небезпечними.

    12. У випадку небезпеки звертатися по допомогу за телефонами:

    101 - пожежна безпека
    102 - міліція
    103 - швидка медична допомога
    104 - служба газу
    Учні мають право:

    1. Безкоштовно отримувати загальну середню освіту у відповідності до державного стандарту;

    2. Обирати профілі, форми навчання, факультативи, спецкурси, позакласні заняття;

    3. На інформацію з усіх галузей знань;

    4. На безпечні умови навчання та праці;

    5. Брати участь у шкільному самоврядуванні;

    6. Обговорювати і виносити пропозиції щодо організації навчання і дозвілля;

    7. Брати участь у самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, науково-практичній діяльності.

    Учні зобов’язані:

    1. Систематично і глибоко оволодівати знаннями, практичними навичками;

    2. Підвищувати свій загальнокультурний рівень;

    3. Виконувати вимоги Статуту, Правила для учнів;

    4. Дотримуватись вимог чинного законодавства, моральних та етичних норм співжиття;

    5. Дбайливо ставитися до державного, громадського, особистого майна;

    6. Брати посильну участь у різних видах трудової діяльності;

    7. Дотримуватись правил особистої гігієни та шкільної форми;

    8. Не пропускати заняття без поважних причин.

    Учням забороняється:

    1. Приносити, передавати або використовувати зброю, спиртні напої, тютюнові вироби, токсичні та наркотичні речовини, отруйні хімічні речовини;

    2. Використовувати будь – які засоби та речовини, які можуть привести до вибухів та пожеж;

    3. Застосовувати фізичну силу для з’ясування стосунків, залякування та вимагання;

    4. Здійснювати будь – які дії, які призвели б до небезпечних наслідків;

    5. Виявляти неповагу до старших, однолітків чи молодших за себе;

    6. Користуватись мобільним телефоном під час навчально – виховного процесу.

    У випадку порушення Правил для учнів до школярів можуть бути вжиті такі стягнення:

    1. Усне зауваження;

    2. Запис зауваження в щоденник;

    3. Виклик учня самого або з батьками на педагогічну раду;

    4. Розгляд поведінки учня на засіданні Координаційної ради школи з профілактики правопорушень;

    5. Постановка учня в присутності його батьків Координаційною радою школи з профілактики правопорушень на внутрішньо-шкільний облік;

    6. Відшкодування завданої учнем матеріальної шкоди його батьками.


Немає коментарів:

Дописати коментар