Корисні поради
11 дитячих книжок, які допоможуть пережити важкі часи
Коли діти отримують стрес і не знають, як з ним справитися, згадайте про книжки. Разом з батьками рядки оживають, переносять нас у далекі світи і роблять ближчими до дітей. З кожною прочитаною сторінкою страх робитиме крок назад, а потім ще один, а потім ще.
1. Олеся Мамич “Як правильно ревіти?“
Часом дітям дуже допомагають інструкції. Особливо, якщо вони веселі, дуркуваті і віршовані.
Весела розважальна книга потішить дітей і дорослих своїми порадами, як правильно ревіти. А ще розповість, як позбутися страхіть, що робити, якщо вдома завелася мишка та розкаже, де взяти козинаки. Вірші наповнені жартівливими героями – це лупата лопата, хижі лижі, мудрі кроти й багато інших.
2. Грася Олійко “Історія, яку розповіла Жука“
Жука розповідає, як вони із Сіріусом живуть на заправці і їх підгодовує якась жінка. А потім ця жінка зникає, а з заправки їх вивозять якнайдалі. Невідомо, що б з ними було, як би вони не знайшли, чи то пак їх не знайшли, добрі люди.
Зворушлива дитяча історія торкається соціально-важливої теми ставлення до тварин, зокрема, безхатніх. Але ця ілюстрована книжка більша, ніж просто про тварин. Вона вчить емпатії, відповідальності і тієї впевненості, що нікого не покинуть, і про кожного важливо піклуватися.
3. Марія Артеменко “Стріла степу“
Дівчинка Фаті мешкає у сарматському племені. Вона надзвичайно енергійна, непосидюча і цілеспрямована настільки, що змогла приручити степового скакуна. Вона не побоялася стихії, і наважилася на надзвичайно відважний вчинок. А коли прийшов час обирати між свободою і дівчинкою, кінь обрав подругу.
Книжка про цілеспрямованість і героїзм буде цікава і дівчаткам, і хлопчикам. Вона вчить досягати свого, не опускати руки та охороняти те, що для тебе найцінніше.
4. Ольга Купріян “Кісточка оливи“
Головний герой хлопчик Нестор змушений переїхати у грецьке місто. Вони їдуть всією родиною, крім бабусі, яка лишається удома і продовжує вирощувати оливковий гай. Нестору можна взяти з собою мінімум речей. Як приймуть їх родину у новому місті? Чи зможуть вони там адаптуватися?
Ця книжка торкається важливих тем переїзду і вчить, як не втратити своє минуле, своє коріння.
5. Анна Третяк “Про трьох відважних лицарів“
Три подружки повсякчас уявляють себе лицарями. Вся книжка стилізована під пригодницьку казку, а текст живо і неочікувано грає на контрасті з ілюстраціями. З зображень читачі дізнаються, що ж там відбувалося насправді.
Ця пригода трьох фантазерок може значною мірою зблизити батьків і дітей. Вона показує, яку важливу роль у житті відіграє уява і як вона перетворює буденність на яскраві пригоди.
6. Катерина Єгорушкина “Історії хоробриків з Горішкових Плавнів“
Звірята, які живуть в Горішкових Плавнях, справжні хоробрики. Вони змогли подолати власні страхи, і стали неймовірними хоробриками. Дітки-читачі впізнають в цих оповіданнях себе, адже книжка торкається різних дитячих, і не тільки дитячих, страхів – як опанувати себе, коли тобі страшно, коли йдеш до школи або до лікаря, коли стоїш на сцені або опинився у темряві.
Книга допоможе дитині справитися із хвилюваннями під час різних життєвих ситуацій. Діти легко асоціюють себе із звірятками-хоробриками, тому їх можна підготувати і навчити володіти собою.
7. Котигорошка. Заплутані казки
У цій збірці казок від різних авторів старі й усім відомі казки неочікувано перетворюються на нові непередбачувані пригоди. Знайомі герої потрапляють у надзвичайні нові ситуації, наприклад, Кожум’яка їздить на байку, Котигорошка – дівчинка, а Лисичка Колобка не з’їла, а прихистила.
Дітям завжди цікаво дізнатися, «а що, якби…». З такими казками діти тренуються до ситуацій, коли не все йде по плану і набувають гнучкості.
8. Світлана Ройз “Таємниця життя та смерті“
В цій книжці донька розмовляє з мамою, і мама чесно, відкрито і з любов’ю відповідає на складні питання. Адже рано чи пізно, діти зіштовхуються з темою смерті. Особливо тих, кого вони найбільше люблять.
Надзвичайно корисна книжка для дітей та батьків. Вона розкриває, як говорити та які практики застосовувати, щоб зменшити і нівелювати страхи та тривожність дитини. Важливим є те, що ця книжка – не про смерть, а про Життя.
9. Слава Світова “Великий космічний апчих“
Дівчинка Вероніка чхає так, що аж дорослі й огрядні дядькі з переляку підскакують. Вона завжди і всюди лякає усіх своїм чихом – на вулиці, в школі, в зоопарку. Тому слон закидає її у відкритий космос. Тепер, аби повернутися додому, Вероніка має видати неймовірний чих.
У дітей багато потаємних острахів – вони часто соромляться, коли говорять заголосно, роблять помилки або гучно чихають. Коли читатимете цю жартівливу книжку, відігравайте всі маленькі і великі чихи, говоріть то голосно, то тихо. На вас чекає захопливе та веселе читання.
10. Міа Марченко “Майка Паливода обирає професію“
Майка Паливода, дев’ятирічна школярка, отримала завдання – написати свою майбутню професію. Але ж у Майки сила силенна зацікавленостей, і вона не може обрати, ба навіть уявити, ким хоче бути. Разом з друзями Майка шукає викрадача котлет, влаштовує розгромні вечірки і багато фантазує.
Діти не мають відчуття часу, тому вони мало думають про майбутнє. Ця книжка допоможе дитині не скільки визначитися із професією, скільки взагалі задуматися над тим, що майбутнє потрібно планувати. Та головніше за все – бути людиною.
11. Сашко Дерманський “Прикольні вірші“
Назва каже сама за себе, тож на вас чекають прикольні віршики, пояснення, чому крокодили зелені та багато корисних порад для маленьких і великих мандрівок.
Книжечка, яка точно відволіче вас і ваших дітей. Сашко Дерманський вміло підіймає настрій у притаманному йому іронічно-серйозному стилі. Для читання дорослими дітям дошкільного віку, а також для дітей молодшого шкільного віку.
Пам’ятка «Як займатися особистісним саморозвитком»
- для чого ти навчаєшся, які мотиви навчання?
- чи вмієш ти ставити навчальні завдання і самостійно їх вирішувати?
- як ти звично контролюєш себе?
- чи довго можеш лишатися працездатним?
- коли протягом дня працюєш продуктивніше?
- чи вмієш ти зосереджуватися на навчальних завданнях?
- яким чином ти запам’ятовуєш матеріал?
- які недоліки твоєї навчальної діяльності тобі можуть заважати?
4. Формуй і тренуй в собі якості культури розумової праці.
5. Коли берешся за будь-яку справу подумай який результат повинен отримати.
6. Старайся наперед оцінювати свої можливості.
7. Навчися своїм примхам відповідати чітко і коротко «ні».
8. Вчися не тільки виробляти свою думку, а й виказувати її.
9. Старайся самостійно виконувати завдання, що стосуються твого власного життя.
10. Не бійся помилок, просто їх треба своєчасно виправляти.
11. Чесно визнавай неправоту, пам’ятай що впертість – самозахист слабкої людини.
Як розвинути пам’ять?
Невпинно стікає час, немов у піщаному годиннику. Шаленим галопом мчить технічна революція. Сучасна людина працює набагато менше, аніж у минулому столітті, тому що левову частку її роботи виконують машини… Інколи складається враження, що й думаємо набагато менше, особливо підростаюче покоління. Дедалі частіше можна стати свідком чи співучасником таких подій, що цілковито переконують: а деградація все-таки опановує наші душі. Зрозуміло, що насамперед говоритимемо про дітей шкільного віку, адже найбільшою проблемою для батьків є неуспішність їхньої дитини. А чи знаєте ви, що найпершою причиною неуспішності є неуважність. Дитині складно запам’ятовувати сказане вчителем на уроці, вона забуває записати домашнє завдання, не пам’ятає прочитаний твір, не може його переказати… Ці нюанси можна перераховувати і далі, але потрібно задуматися над тим, чи ми приділяємо належну увагу дітям, чи вчимо вчитися, чи допомагаємо розвивати їхні навички і здібності, увагу і пам'ять, мислення. Тож пропонуємо поради, які допоможуть не лише дітям, але й дорослим покращити свою пам'ять і розвинути здібності, що сприятимуть вам на шляху до успіху.
Думайте
За словами німецького письменника Г.Ліхтенберга, люди мало запам'ятовують з прочитаного тому, що надто мало думають самі. Тому неодмінно потрібно прагнути в усьому знайти смисл. Вчіться не тільки відповідати на запитання, а й ставити їх Спробуйте посперечатися з автором, висуваючи при цьому свої аргументи. Якщо відповіді на ваші запитання є в книзі, — ви проконтролюєте себе, якщо ні, — спробуйте відповісти самі, перевіривши одночасно переконливість авторської позиції.
Цікавтесь
Англійський філософ Б.Стюард повчав: «Не читай нічого, що не бажаєш запам'ятати, і не запам'ятовуй нічого, що не збираєшся застосовувати». Тому, щоб добре запам'ятати, потрібно мати зацікавленість. Потрібна установка на запам'ятовування, інтерес, які поліпшать роботу довгострокової пам'яті та загальну працездатність.
Будьте готові
Усім відомо, що не хочеться змінювати плани, коли ви вже на щось налаштувалися. Певного настрою на роботу потребує і книга. Навіть не тільки настрою, а й готовності до справи, яка багато в чому залежить від вашої ерудиції. Бо нове краще допомагають запам’ятати певні асоціативні враження, пов’язані з набутою інформацією. Поміркуйте над тим, що ви знаєте про запропоновану тему, оцініть, наскільки нові дані поповнять ваші знання.
Не топчіть сліди
Давно встановлено, що найкращий спосіб забути щойно вивчене — спробувати зразу запам'ятати щось потрібне. Знаючи це, не вчіть фізику після математики, а історію після літератури.
Озирніться довкола
Це ефективний спосіб боротьби із забуванням. Уявіть обставини, за яких відбувалося явище, і ви зможете все згадати, тому що одночасні враження мають властивість викликати одне одного. Наприклад, вузлик на пам'ять, пов'язаний із певною ситуацією, згодом допомагає пригадати і той момент, що спричинив його появу.
Учіть від А до Я
Смисл цієї закономірності в тому, що вся інформація має сприйматися як щось ціле, а не як окремі уламки чогось невідомого. Звісно, це не означає, що ви маєте терміново оволодіти відразу всім матеріалом. Цього зробити просто не вдасться. Краще над ним попрацювати упродовж кількох днів, ніж у гонитві за швидким результатом забути вже до наступного ранку.
Дійдіть до суті
Перш ніж запам'ятати основні думки, відомості, потрібно зрозуміти їхню суть, пов'язати головні думки із засвоєним раніше матеріалом. Міцно запам'ятовується те, що зрозуміле і поєднане з теперішніми знаннями. Пам'ять міцна, якщо вона ґрунтується на зв'язках, асоціаціях, розумінні, а не на механічному заучуванні.За останніми показниками досліджень, осмислене запам’ятовування у 28 разів ефективніше, аніж механічне.
Виберіть головне
Запам'ятати абсолютно все — неможливо. Наша пам'ять довго зберігає лише невелику частину (14—15%) отриманої інформації. Тому необхідно відібрати для запам'ятовування найголовніше, найпотрібніше. Хто прагне запам'ятати все, той не пам'ятає майже нічого.
Нічого не запам'ятовуйте «в лоб»
Чому? А тому, що єдине, що ми знаємо про пам'ять як процес (як стверджує Франц Лезер у своїй книжці «Тренування пам'яті»), — це те, що нічого не можна запам'ятати «в лоб». Пам'ять відмовляється працювати, коли над нею чинять насильство. Не запам'ятовуйте навмисне. Запам'ятовувати навмисне не годиться, але кожне сприйняття має бути якомога повнішим.
Не все одразу
Не робіть спроб негайно досягти повного засвоєння й удосконалення знань. Ми найчастіше намагаємося засвоїти все сповна, та, на жаль, це вдається зрідка. Щоб оволодіти знаннями, ми йдемо по спіралі. І за такого руху кількість перетворюється на нову якість. Краще, коли, ознайомившись цілком з усім матеріалом, ми повертаємося до нього втретє чи вдесяте, постійно наближаючись до розуміння істини.
Засвоєння попереднього не є умовою для переходу до наступного
Кожен із нас погодиться з думкою: «Я краще зрозумів пройдений матеріал тільки тоді, коли дізнався про наступне...» Це означає, що треба мати на увазі загальний зміст матеріалу, що вивчається. Особливо, коли ми самі собі педагоги.
ЯК ГОТУВАТИ ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ
- Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.
- Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.
- Навчися користуватися словниками й довідниками. З'ясуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.
- Якщо в тебе є комп'ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.
- Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.
- Між уроками роби перерви.
- Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.
- Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацюй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів. (Ключові слова - найважливіші в кожному абзаці).
- Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, рівномірно розподіляючи навантаження.
- Готуючись до усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам'ятати матеріал.
- Складай план усної відповіді.
- Перевіряй себе.
Немає коментарів:
Дописати коментар